Svängom, enkaustik
Björkar (2015) nålfilt, 77x55 cm
Råbock (2017) nålfilt, 30x26 cm

Karin Neuschütz

ordförande i Järna Konstnärsförening sedan 2019. Har arrangerat de flesta av föreningens utställningar i Järna med omnejd sedan hösten 2015.

Har deltagit i många av föreningens utställningar, både hemma i egen ateljé under Järna Open Art (det som tidigare kallades Järna Konstrunda) och i andra samlingsutställningar.

Sedan år 1970 verksam som skribent, kursledare och textil hantverkare med särskild inriktning på barns lekutveckling och kreativa samvaro med vuxna.

Har skrivit en rad praktiska och pedagogiska böcker om barns lek och utveckling, om hantverk samt om skötsel av höns.

De senaste åren är det framför allt måleri med varmt vax (enkaustik), med gouache och äggtempera samt tovning med filtnål som står i fokus. Jag vill gärna inspirera andra till att pröva olika tekniker!

I videon nedan berättar jag inför en utställning om mitt intresse för hur människan samspelar med eller påverkar naturen och hur jag försökt uttrycka detta i bild.

www.karinneuschutz.se

Instagram/neuschutzkarin