Pernilla "Pillas Pottery" är verksam som keramiker i Hölö.

-Studion är min absoluta favoritplats, mitt ställe att må bra, vara kreativ och jobba med min keramik - en process som måste få ta den tid den tar. Jag tycker om att skapa fin keramik som är bra, funktionell och handgjord som man kan använda praktiskt. Lera är ett fantastiskt material man blir fascinerad av och kan variera i det oändliga. Jag bor och har min verkstad hemma i vårt garage i Hölö.

Jag tycker om att skapa fin keramik som är bra, funktionell och handgjord som man kan använda praktiskt. Keramik har varit mitt intresse i många år som kursmedlem och föreningsmedlem på Föreningen Drejskivan i Järna men på grund av omständigheterna sedan förra året har det övergått till keramik på heltid hemma i Hölö.

Lera är ett fantastiskt material man blir fascinerad av och kan variera i det oändliga. Jag jobbar med stengodslera som jag både kavlar och drejar. Drejningen är nytt för mig och jag lär mig något varje gång jag sätter mig vid drejskivan.

Jag tycker om att jobba med engober i kombination bland annat med tekniker som sgraffito och mishima.

/P. Jonasson

instagram/pillaspottery