MEDVERKANDE KONSTNÄRER:

I rådande tider ber vi alla vara extra försiktiga och hålla avstånd när ni besöker våra utställningar och öppna ateljéer för att förhindra eventuell smittspridning

• • •

I Järna Open Art 2021 medverkar 27 konstnärer med öppna ateljéer, digitala rum och utställningar i Järna, Mölnbo och Hölö

Hjärtligt välkomna till årets upplaga av Järna Open Art! I år är vi speciellt glada över hur många konstnärer som öppnar upp sina ateljéer för allmänheten att besöka. Vi har även flera gemensamma utställningar centralt belägna i Järna centrum, och ute i Hölö Kulturcentrum.

För andra året i rad nu så har vi så kallade 'digitala rum' där 5 konstnärer deltar med ett gediget bildarkiv från sin pågående konstnärliga praktik. Tryck på konstnärens bild för att komma till hens digitala rum och presentation här på hemsidan.

Samlingsutställning

Alla medverkande konstnärer representeras med ett verk vardera i samlingsutställningen i Futurum. Där finns även en fysisk karta över Järna Open Art att hämta! Vid de konstnärer som deltar digitalt kommer det finnas en qr-kod att scanna av som skickar en vidare till just den konstnärens digitala rum.

Vill du veta mer om varje konstnär?

Tryck på bilden i den digitalt anpassade kartan över alla medverkande som visas här nedan.

I samarbete med:

Prisma arkitekter, Gula villan, Södertälje kommun, Hölö Kulturcentrum, ABF Södertälje-Nykvarn

Arrangör Järna konstnärsförenings styrelse:

Karin Neuschütz, Maria Edlund, Magdalena Blom, Anders Flodgren

Grafisk design: Magdalena Blom